Chestionarul OCI® - Studiul de cultură de organizație (Organizational Culture Inventory®)
Este cel mai larg răspândit și folosit instrument pentru măsurarea culturii organizaționale din lume.
Chestionarul OCI® este cel mai bine documentat și cercetat, validat științific instrument pentru măsurarea culturii organizaționale din lume. Totodată OCI® este singurul instrument din lume recunoscut de o comunitate academică internațională, care măsoară cultura de organizație – adică felul cum cred oamenii că se așteaptă de la ei să se comporte pentru a se potrivi cu organizația în care lucrează. Unele norme comportamentale măsurate de OCI sunt pozitive și sprijină relațiile interpersonale constructive, rezolvarea eficace a problemelor și dezvoltarea personală; altele sunt disfuncționale și pot conduce la conflicte inutile, insatisfacție și tensiuni în rândul angajaților.
Chestionarul OCI® răspunde la întrebările: de ce se întâmplă așa lucrurile în organizație? De ce funcționează așa organizația?
- cuprinde 120 de afirmații care descriu stiluri de atitudini și comportamente specifice pentru 12 tipuri de cultură organizațională
- măsoară 12 de dimensiuni/scale/tipuri de norme culturale
- cuprinde 12 afirmații sumarizatoare care măsoară consecințele modelelor de cultură organizațională identificate de respondenți
- utilizează scale Likert;
OCI® a fost adoptat de numeroase organizații și completat de peste 2.000.000 de persoane și este singurul instrument internațional acceptat de comunitatea academică de specialitate pentru măsurarea culturii de organizație. OCI este folosit în proiecte de schimbare culturală împreună cu OCI® Ideal pentru determinarea diferențelor culturale, stabilirea și prioritizarea țintelor de schimbare.