Madalina Racovitan: Avem la dispozitie o multime de date care evidentiaza impactul culturii asupra performantei unei organizatii

Madalina Racovitan

Acest articol este preluat din blogul Human Invest. Interviul a fost realizat de Viorel Panaite

Madalina Racovitan este Tax Partner & Head of People Services KPMG Romania si s-a alăturat echipei KPMG în 1999. 

Am reascultat-o recent pe Madalina vorbind in panelul conferintei pe care Human Synergistics a organizat-o in aceasta toamna. Asa cum o si stiam, vocea Madalinei a transmis realism, curaj si rigurozitate atunci cand a vorbit despre felul in care echipele executive ar putea aborda tema culturii organizationale astfel incat sa asigure consolidarea si coeziunea organizatiei pe care o conduc. Ca urmare, am invitat-o sa ne spuna mai multe in acest interviu.

Experienta ta de peste 20 de ani in consultanta de dezvoltare organizationala ti-a adus pe masa teme foarte diverse din acest domeniu. 

Ce ai vazut tu in comun la companiile cu care lucrezi si fac din tema culturii organizationale una cu adevarat reala?

Intr-adevar, in decursul anilor am fost expusi la multe provocari si nevoi ale unor organizatii foarte diverse, atat din punct de vedere al dimensiunii si sectorului de activitate, dar si tip de organizatie – de la corporatii la companii antreprenoriale sau start-up-uri.

In ultimii ani o provocare reala si care chiar poate afecta perspectivele de crestere ale unei organizatii se leaga de lipsa de forta de munca calificata. Problema este complexa pentru ca ne luptam cu totii pentru talente intr-un bazin din ce in ce mai mic si mai scump, iar asta este ceva ce nu putem controla, insa subiectul tine si de capacitatea organizatiei de a atrage si de a retine angajatii, iar aceasta este o tema pe care cultura organizaționala o poate adresa.

Interesant este ca multe dintre provocarile pe care le intalnim in organizatii au radacini adanc infipte in cultura organizationala, insa deseori organizatiile prefera sa adreseze mai degraba simptomele decat cauzele reale, asta și pentru ca un demers de schimbare culturala are nevoie de un angajament mai mare din partea organizației de a se transforma, fata de tratamentul de tip “bandaj” pe care îl intalnim deseori în practica.

Lipsa initiativei individuale

Auzim deseori de la clientii nostri despre probleme precum lipsa initiativei individuale, a asumarii, inertie, lipsa de aliniere intre ce spun si ce fac liderii, lipsa increderii, moral si angajament scazut, satisfactia angajatilor sau a clientilor in scadere, stres in crestere, munca in asa zisele “silozuri” in organizatii in care cooperarea sau munca in echipa este una dintre valori – toate sunt subiecte de cultura organizationala.

Cred ca tema culturii organizationale a fost intotdeauna una cu adevarat reala, ce s-a schimbat insa in ultimii ani este contextul in care operam – un context al incertitudinii, al muncii hibride, al unui angajat care isi reprioritizează valorile personale – fenomen evidențiat și de mișcarea Great Resignation – al unui consumator cu un comportament si asteptari diferite.

Cultura sta la baza crearii unei experiente deosebite pentru clienti și angajati

Ultimii ani au demonstrat ca oferirea unor experiente deosebite clientilor nostri ofera un avantaj competitiv important oricarei organizatii. Nu trebuie să uitam ca, pana la urma, cultura sta la baza crearii unei experiente deosebite pentru clienti și angajati. Cultura organizationala are un impact puternic asupra experienței angajatilor, ceea ce poate influenta comportamentul acestora, care se reflecta mai departe asupra experienței oferite clientilor si, in cele din urma, asupra rezultatelor organizationale.

Citește tot articolul pe humaninvest.ro

Subscribe
Notify of
guest
1 Comment
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
trackback
1 year ago

[…] Transformarea organizațiilor se referă la schimbarea structurală, culturală sau strategică a unei companii, pentru a face față schimbărilor din mediul extern sau pentru a îmbunătăți performanța și eficiența sa. Cu toate acestea, dacă cultura organizațională nu susține obiectivele și valorile companiei sau nu se potrivește cu mediul extern, este necesară o schimbare. Transformarea organizației poate fi realizată prin intermediul unor metode și tehnici aplicate strategic și planificat. […]