De ce măsurarea culturii este mai importantă decât măsurarea angajamentului?

diagnoza cultura

Cultura de Organizație poate părea un cuvânt la modă în mediul business de ani de zile, dar să ai o cultură constructivă este inima și sufletul succesului oricărei organizații. Cultura este setul de valori, credințe și comportamente care definesc modul în care se fac lucrurile în cadrul unei organizații. Dar de ce este mai importantă măsurarea culturii de organizație decât măsurarea angajamentului?

Deși angajamentul poate fi un indicator al satisfacției angajaților, nu surprinde neapărat esența identității unei companii sau ceea ce o diferențiază de concurenții săi. În acest articol, vom explora de ce măsurarea culturii organizaționale este esențială pentru construirea unui loc de muncă înfloritor și cum poate fi realizat în mod eficient.

Ce este cultura organizațională?

Cultura organizațională este ansamblul de valori și convingeri comune care determină modul în care oamenii se comportă în cadrul unei companii. Este codul de conduită nescris care definește cum se fac lucrurile și de ce sunt făcute într-un anumit fel. Cultura poate fi influențată de diverși factori, inclusiv stilurile de conducere, practicile de comunicare, implicarea angajaților, proiectarea rolurilor, dezvoltarea și includerea angajaților, precum și claritatea scopului unei organizații.

În esență, cultura reflectă personalitatea unei organizații. Își modelează identitatea și imaginea de brand atât intern în rândul angajaților, cât și extern în rândul clienților și stakeholderilor. O cultură organizațională pozitivă poate ajuta la atragerea și reținerea talentelor de top (important când există lipsă de talente), îmbunătățind în același timp bunăstarea, productivitatea și profitabilitatea.

Cultura organizațională nu se referă doar la gustări gratuite, masaje de birou sau mese de fotbal; asta pentru că, pur și simplu, Cultura nu locuiește doar în clădire. Totuși, trăiește în schimburile și alegerile zilnice făcute de oamenii săi. Se află în interacțiunile dintre angajați- și este un fenomen comportamental și relațional.

Dezvoltarea culturii constructive

Dezvoltarea unei culturi organizaționale constructive înseamnă crearea unui mediu în care angajații se simt apreciați pentru contribuția lor la atingerea obiectivelor comune, în special într-un scenariu de lucru hibrid în continuă creștere, după pandemie. Atunci când indivizii împărtășesc valori comune cu colegii lor și cu angajatorul, ei tind să fie mai implicați și mai dedicați să livreze rezultate ca parte a echipei mai largi.

Înțelegând ceea ce determină identitatea și valorile unice ale unei companii, se creează un mediu în care toată lumea se simte motivată să atingă împreună un succes organizațional durabil. O cultură sănătoasă și constructivă nu numai că poate ajuta organizațiile să traverseze vremuri tumultoase, dar permite deblocarea adevăratei valori competitive.

Care sunt beneficiile măsurării culturii de organizație față de măsurarea angajamentului?

Măsurarea culturii organizaționale poate oferi numeroase beneficii unei companii. În primul rând, ajută la identificarea decalajelor dintre cultura dorită și cultura reală a unei organizații. În acest fel, se înțelege unde sunt necesare schimbări pentru a alinia o companie cu obiectivele sale și informații despre modul în care se manifestă valorile în echipele sale.

Poate exista o tendință de a confunda angajamentul cu cultura, dar măsurarea angajamentului în sine poate picta o imagine superficială a unei organizații numai prin sentimentele angajaților. Explorarea comportamentului companiei și a factorilor care stau la baza acestor comportamente sunt cheia. Concentrarea prea intensă numai asupra angajamentului este riscantă. O companie poate avea o echipă foarte motivată și implicată, dar comportamentele personalului său sunt aliniate corect cu organizația sau cu așteptările clienților și a stakeholderilor? Cu alte cuvinte, am văzut numeroase exemple în industrie, sport și politică în care indivizii și echipele extrem de implicate se comportă în continuare în anumite moduri (manipulează, controlează, trișează, evită conversațiile grele, pasează celorlalți responsabilitățile și caută să minimizeze implicarea activă a celorlalți) care nu se aliniază cu așteptările organizaționale sau cu cele ale valorilor societale.

Dacă privim lucrurile invers, de exemplu, dacă o companie a insuflat comportamente aliniate în forța de muncă, cum ar fi colaborarea, onestitatea și autenticitatea, va vedea în mod natural un nivel mai ridicat de angajament al personalului. Angajamentul este un rezultat al unei bune culturi, nu invers. Pentru a avea o forță de muncă angajată, companiile trebuie să aibă o cultură bună și, în acest sens, trebuie să aibă un leadership bun – sunt de fapt două fețe ale aceleiași monede.

Un brand puternic va atrage angajații, dar cultura și așteptările sale comportamentale sunt cele care permit retenția acestor oameni. Și leadershipul este totul în ecuația culturii!

Cum se măsoară cultura?

De peste 50 de ani, Human Synergistics s-a specializat în dezvoltarea și furnizarea de instrumente, informații, cunoștințe și strategii de schimbare dovedite pentru a dezvolta lideri eficienți, echipe inovatoare și culturi pozitive la locul de muncă.

Instrumentul de diagnostic încercat, testat și rafinat (Circumplexul) este singura măsurătoare reală a culturii.

Circumplexul

Human Synergistics Circumplex de Robert A. Cooke, Ph.D. și J. Clayton Lafferty, Ph. D. Copyright © 1973-2023 . Folosit cu acordul HSI.

Modelul de evaluare grupează comportamentele în stiluri constructive, agresive/defensive și pasive/defensive și este integrat în măsurarea la fiecare nivel de analiză cuantificatoare pentru indivizi, echipe, lideri și organizații.

Ca o organizație să fie eficientă, este esențial să colecteze feedback cu privire la cultura organizațională de la angajați prin intermediul Organizational Culture Inventory® (OCI) – cel mai utilizat instrument pentru măsurarea culturii organizaționale din lume.

Organizational Culture Inventory® (OCI)

Folosind cea mai recentă tehnologie, Organizational Culture Inventory® (OCI) merge la esența culturii organizației. OCI dezvăluie ce cere cu adevărat o organizație de la angajații săi și modul în care afectează performanța personalului, motivația și satisfacția în muncă – oferind în cele din urmă o piatră de temelie pentru realizarea unei schimbări culturale durabile și de succes.

Cum funcționează OCI?

OCI are două părți:

OCI Curent

OCI-Curent măsoară cultura actuală a unei organizații în termeni de  norme de comportament despre care angajații cred că sunt așteptate sau cerute implicit de la ei pentru a reuși și a se potrivi.

OCI Ideal

OCI-Ideal completează OCI-Curent prin identificarea culturii ideale a unei companii. Măsoară comportamentele pe care liderii săi și alți angajați cred că ar trebui să fie așteptate de la ei ca organizația să își maximizeze eficiența. Rezultatul este o imagine a culturii ideale a unei companii, bazată pe valorile și credințele comune ale liderilor și echipei – un etalon cu care se poate compara cultura ideală cu cultura actuală pentru a identifica lacunele și a dezvolta direcții pentru schimbare.

Datele adunate prin chestionare sunt procesate electronic și un raport (sau rapoarte) este generat pentru a satisface nevoile specifice ale unei organizații. Un consultant acreditat Human Synergistics ghidează apoi liderii și echipele mai mari prin constatările și pașii necesari pentru un management de succes al schimbării.

Studiile OCI sunt disponibile online și pe aproape orice dispozitiv digital, precum și pe hârtie.

Instrumente complementare de evaluare

Recomandăm ca organizația să aplice OCI în tandem cu Organizational Effectiveness Inventory™(OEI™), care oferă perspective unice asupra structurilor, sistemelor, tehnologiilor și aptitudinilor/calităților liderilor care îi afectează cultura. De asemenea, se integrează cu Life Styles Inventory™, Group Styles Inventory™ și Leadership/Impact® pentru a surprinde legăturile dintre comportamentul individual, de grup și organizațional.

Beneficiile pentru orice organizație

Aplicați OCI în orice organizație și îi va ajuta pe liderii și pe angajații săi să înțeleagă stilurile de gândire și comportament care sunt așteptate de la ei în modul în care lucrează, interacționează, gestionează problemele și se adaptează la schimbare. Este un punct de plecare pentru o conversație despre unde se află acum o companie, unde vrea să fie și cum va ajunge acolo.

OCI este deosebit de valoros pentru inițiativele de schimbare organizațională, cum ar fi:

  • măsurarea şi evaluarea unei culturi actuale existente
  • construirea unei viziuni asupra unei culturi ideale
  • evaluarea gradului de pregătire a unei organizații pentru schimbare
  • identificarea și abordarea pârghiilor de schimbare și a barierelor care stau în calea schimbării
  • facilitarea fuziunilor, achizițiilor și alianțelor strategice
  • evaluarea impactului schimbării – poate fi folosit din nou și din nou pentru a măsura progresul și a identifica ce funcționează și ce nu.

Măsurarea culturii poate părea descurajantă la început, dar nu trebuie să fie complicată. Ar trebui să fie o prioritate pentru fiecare organizație care dorește să îmbunătățească angajamentul angajaților, să păstreze talentele potrivite și să crească performanța.

Scrie-ne dacă vrei să afli mai multe despre cum poti măsura cultura organizației tale.

Acest articol  este tradus cu permisiunea Human Synergistics International. 

Subscribe
Notify of
guest
1 Comment
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
trackback
8 months ago

[…] fel este și abordarea angajamentului, se măsoară și se încearcă corectarea lui, neținându-se cont că este o consecință a […]